mandag den 13. oktober 2008

Supporterkultur - jeg fatter det aldrig

Blue Fox Support har fået ny hjemmeside.

Her kan man blandt andet finde en fortegnelse over slagsange, der bliver sunget til kampene. Jeg tror det kræver minimum fire fadøl, før man kan se det spændende i disse ret tarvelige opkog af AGF- og Brøndby slagsange.

Jeg er rimelig ædru, og måske derfor trænger følgende spørgsmål sig på:
- Hvorfor er stort set alle sange skrevet på (dårligt) engelsk?
- Hvorfor er den sang, der altid bliver sunget ("Hvem er det vi følger" etc.) ikke med?
- Jeg kan regne ud, at HBF er lig med Herning, men hvorfor fanden siger I ikke det så?

Jeg er ikke selv medlem af Blue Fox Support, så måske jeg burde holde min kæft, men jeg tror ikke, det er tilfældigt, at man har så svært ved at få resten af hallen med, når der mest af alt skråles hooligansange fra South Side Brigades overskudslager.

Størstedelen af tilskuerne i KVIK Hockey Arena er ikke voldsmænd på bistand men almindelige hårdtarbejdende familiefædre og mødre fra Sunds og Vildbjerg. De har muligvis tilbage i 90'erne dristet sig til at synge med på klassikere som "Åh, Jan Jensen; gardinet det blafrer", "Silden er død" eller når bølgerne gik højt: "Hvis min kone kom fra Esbjerg fik hun tæsk". Men du får dem ikke til at synge "So fucking easy. This is so fucking easy". Det sker bare ikke.

Hvorfor kan Hernings fans ikke være stolte af at være bonderøve fra Midt- og Vestjylland? Med 14 mesterskaber er det da os, der griner sidst!

Havde jeg blot evnerne, ville jeg skrive en sang til Herning. Den skulle gå på Mads Doss og gerne være på dialekt.

1 kommentar:

Champagnebugten sagde ...

Er der stadig liv i siden her?

Vi hos Champagnebugten vil altid gerne udbrede vores netværk blandt andre danske ishockeyinteressenter, så sig endelig til.